•        Contactează-ne: +40 770 761 256

Swimathon Oradea
Ediţia a-VI-a 2018


Swimathon 2018
Lucrurile se mișcă! Dacă faci valuri!

23

Proiecte

389

Înotători

156,4

Total km înotaţi

1500

Persoane implicate

253.163

Sumele strânse (lei)





Swimathon 2013

Swimathon 2014

Swimathon 2015

Swimathon 2016

Swimathon 2017

Swimathon 2018


Regulament Swimathon Oradea

1. Descriere generală a mecanismului Swimathon

1.1 Swimathon este un mecanism de strângere de fonduri iniţiat de Mişcarea Fundaţiilor Comunitare din România şi implementat de şapte Fundaţii Comunitare (Bacău, Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Târgu-Mureş şi Oradea). Mecanismul este dezvoltat în jurul unui eveniment de înot deschis pentru companii, persoane fizice, organizații şi grupuri de inițiativă (numite mai departe echipe de proiect) care doresc să se implice în viaţa comunităţii prin susţinerea unor cauze cu impact micro sau macro-comunitar. Fundaţia Comunitară Oradea este organizator local al evenimentului.

1.2 Campania Swimathon se desfășoară în 3 etape:
Etapa 1: Înscrierea proiectelor/cauzelor
Etapa 2: Înscrierea înotătorilor/echipelor de înotători
Etapa 3: Înscrierea susținătorilor pentru înotători/cauze/proiecte

1.3 Fiecare echipă de proiect şi înotătorii/echipele de înotători joacă şi rolul de fundraiser – vor dezvolta campanii de atragere de fonduri pentru proiectul propus/susţinut, iar aceste campanii vor fi validate de echipa de organizare Swimathon. La cerere, Fundaţia Comunitară Oradea poate asigura consultanță pentru dezvoltarea acestora.

1.4 Descrierea etapelor campaniei Swimathon:

Etapa 1 – Înscrierea proiectelor

Echipele de proiect care doresc să strângă fonduri pentru susținerea unor proiecte/cauze, le vor înscrie pe pagina web a Fundației Comunitare Oradea. Acestea vor fi validate de către organizator și vor fi apoi vizibile pe site-ul evenimentului pentru:

  • înotătorii/echipele de înotători care vor putea alege cauza pentru care vor să înoate;
  • susținătorii care vor face donații direct pentru cauze/proiecte sau pentru înotători (sumele fiind direcționate implicit către cauzele pe care aceștia le susțin).

Toate proiectele care vor atinge targetul de fundraising de 3000 lei se califică automat pentru a participa la evenimentul sportiv Swimathon 2018 în data de 21 aprilie 2018.

În situația în care, inițiatorii proiectelor nu vor atinge targetul de 3000 lei, alocarea culoarelor se va realiza în ordine descrescătoare a sumelor adunate în limita a 15 proiecte.

În situația în care, toți inițiatorii proiectelor vor atinge targetul de 3000 lei, toate proiectele vor fi acceptate pentru a participa la eveniment și li se va aloca culoar de concurs.

Atât Fundația Comunitară Oradea cât și promotorii proiectelor/cauzelor vor căuta să identifice înotători și să promoveze proiectele/cauzele în vederea strângerii de donații și sponsorizări.

Fiecare proiect validat are la dispoziție, cel puțin două culoare de înot (la ore diferite), din care cel puțin unul va fi ocupat de către o echipă de înotători de maxim 6 persoane.

Etapa 1 se va desfășura până la data de 11.03.2018 – ora 23:59.

Etapa 2 – Înscrierea de înotători / echipe de înotători

Înotătorii (care vor juca și rolul de fundraiseri) se vor înscrie aici pentru a înota pentru proiectele validate:

  • La înscriere, fiecare înotator va achita o contribuţie comunitară de participare la eveniment, pentru care va primi o cască de înot personalizată cu sigla Swimathon, medalie de participare şi diploma de participare; înotătorii au posibilitatea de a-şi aduce aportul personal cauzei susţinute şi prin mărirea contribuţiei comunitare, selectând una din opţiunile prezentate în tabelul de mai jos;
  • Contribuţia va fi achitată o singură dată pentru întregul eveniment, indiferent de numărul probelor la care va participa înotătorul;
  • Reprezentanții direcți ai echipelor de proiect, individual sau în ștafetă, au prioritate în ocuparea culoarelor;
  • Ca înotător independent, înscrierea se realizează în limita culoarelor disponibile; un înotător se poate înscrie individual sau se poate alătura unei ștafete în cazul în care mai există locuri disponibile;
  • Într-o echipă se pot înscrie minim 2 și maxim 6 înotători;
  • În principiu, 3 ore vor fi alocate echipelor și 1 oră curselor individuale;
  • Pentru persoanele care, din cauza timpului limitat, nu se vor regăsi în cursele individuale (curse de sprint 50m/100m), organizatorii își rezervă dreptul de a-i include în echipe care vor înota în sistem ștafetă conform recomandărilor de mai jos; va câștiga echipa care va parcurge cele mai multe lungimi de bazin în 40 de minute.

Contribuţii comunitare la înscrierea inotătorilor (se aplică doar acestora):

  • Înscriere Kinder (sub 14 ani)* - 30 lei
  • Înscriere simplă* – 50 lei
  • Înscriere COUP DE CŒUR** – 100 lei (25% din taxa de înscriere va fi alocată proiectului desemnat de înotător)
  • Înscriere AMBASADOR*** – 500 lei (50% din taxa de înscriere va fi alocată proiectului desemnat de înotător)
  • Înscriere MAGISTER**** – GRATUIT (vezi mai jos) – 50% din taxa de înscriere va fi alocată proiectului desemnat de înotător. Vezi condiţiile de înscriere de mai jos***
* include: cască silicon, personalizată cu sigla Swimathon, medalia de participare, diploma de participare.
** include: cască silicon şi tricou, ambele personalizate cu sigla Swimathon, medalia de participare, diploma de participare.
*** include: cască silicon, slip şi prosop microfibră, toate trei personalizate cu sigla Swimathon, medalia de participare, diploma de participare.
**** include: cască silicon, slip, tricou şi prosop microfibră, toate patru personalizate cu sigla Swimathon, medalia de participare, diploma de participare. Înotătorul MAGISTER mobilizează persoane și resurse financiare din comunitate (minim 750 lei), sumele trebuind să fie virate în contul FCO până la data evenimentului.

 
Prosop SwimathonProsop microfibră
Casca SwimathonCască silicon personalizată
Slip SwimathonSlip personalizat
Tricou SwimathonTricou

Recomandari pentru ECHIPE = ȘTAFETE:
- Înotătorii înoată fiecare câte 1 lungime de bazin, urmând a se roti în acest mod până la epuizarea celor 40 de minute alocate unei echipe (ștafetă), pentru a înota astfel cât mai multe lungimi de bazin (exemplu pentru o echipa formată din 5 membri: primul înotător parcurge 1 lungime de bazin, după care face o pauză până restul de 4 înoată fiecare câte 1 lungime, iar acest sistem de rotire se respectă până la epuizarea celor 40 de minute alocate).

Perioadă înscriere înotători/echipe: 26.03.2018 – 15.04.2018 – ora 23:59 în limita numărului de culoare disponibile în cele 4 ore ale evenimentului (în 4 ore sunt disponibile 40 de culoare adică 10 culoare/bazin x 4 ore). Pe site-ul Fundației Comunitare Oradea se va anunța din timp dacă ne apropiem de epuizarea acestora.

Etapa 3 – Înscrierea susţinătorilor pentru înotători/cauze/proiecte

Susținătorii vor dona sume de bani pentru fiecare lungime de bazin parcursă de înotătorul sau ștafeta aleasă (exemplu: 1 leu/lungime de bazin parcursă : 1 leu x 30 de lungimi = 30 de lei, 2 lei x 40 de lungimi = 80 de lei etc.) sau sume fixe pentru întreaga evoluție a acestora la eveniment (exemplu: 100 lei/evoluție sau 200 lei/evoluție etc). În cazul ștafetelor, susținerea financiară va fi acordată întregii echipe.

Susținătorii vor fi atrași în urma sub-campaniilor derulate de către înotători cu sprijinul activ al echipelor de proiect și în urma promovării evenimentului de către Fundația Comunitară Oradea.

Înscrierea susținătorilor se face prin completarea unui angajament de plată, donaţiile fiind direcţionate către Fundația Comunitară Oradea care, ulterior, le va redirecţiona către fiecare cauză/proiect în parte, în limita sumelor obţinute de ace(a)sta.

Perioada înscrierii susținătorilor: de la validarea primei cauze/primului proiect până la 21.04.2018 – inclusiv la locul evenimentului unde vă așteptăm în numar cât mai mare!

1.5 Încheierea procesului de strângere de fonduri

Sumele completate în angajamentele de plată înregistrate on-line de către susținători vor fi achitate cel târziu până la data de 21.05.2018.

1.6 Acordarea de finanțări

Sumele strânse pentru fiecare proiect vor fi direcționate de către Fundația Comunitară Oradea către echipele de proiect iniţiatoare în baza unui contract de finanţare nerambursabilă. Finanţările vor fi acordate după încheierea procesului de strângere de fonduri, calendarul final fiind agreat pentru fiecare caz în parte. Organizatorul va reține 15% din totalul sumelor strânse pentru fiecare proiect în vederea acoperirii unei părți din costurile de organizare a evenimentului.

1.7 Implementarea proiectelor

Perioada de implementare a proiectelor va fi agreată pentru fiecare caz în parte, termenele şi condițiile de raportare fiind specificate în contractul de finanţare nerambursabilă menționat la punctul anterior. La finalul perioadei de implementare echipele de proiect vor trebui să întocmească şi prezinte Fundaţiei Comunitare Oradea un raport financiar și narativ privitor la implementarea proiectului.

1.9 Termeni și condiții Swimathon Oradea

1.9.1 Înscriind un proiect/o cauză pe site-ul www.fundatiacomunitaraoradea.ro, echipele de proiect vor fi de acord cu următoarele:

  • Regulamentul Swimathon 2018;
  • decizia de validare a proiectului de către organizator;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţial pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul echipelor de proiect.

1.9.2 Înscriindu-se pe site-ul nostru – www.fundatiacomunitaraoradea.ro, înotătorii vor fi de acord cu următoarele:

  • regulamentul Swimathon 2018;
  • decizia de validare a înscrierii înotătorului/echipei de către organizator – Fundația Comunitară Oradea;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţiale pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul înotătorilor.

1.9.3 Înscriindu-se pe platforma fundatiacomunitaraoradea.ro în secțiunea „Swimathon”, susținătorii vor fi de acord cu următoarele:

  • regulamentul Swimathon 2018;
  • suma donată va fi direcționată sub forma unui grant spre proiectul reprezentat de înotătorul susținut;
  • reținerea a 15% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, inclusiv din suma donată de către susținător, reprezentând costuri administrative şi organizatorice.

Datele de contact vor fi păstrate strict confidenţiale pentru uzul intern al Fundației Comunitare Oradea și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul susținătorului.

Procentul de 15% menţionat mai sus şi reprezentând costuri administrative şi organizatorice ale Fundaţiei Comunitare Oradea se înţelege a fi reţinut o singură dată pentru fiecare cauză/proiect, din totalul sumei obţinute de ace(a)sta în urma evenimentului.

2. Regulamentul privind campaniile de strângere de fonduri

2.1 Pot înscrie proiecte în Swimathon Oradea, urmând să strângă fonduri pentru aceste proiecte, următoarele categorii: companii, persoane fizice, grupuri de iniţiativă şi organizaţii.

2.2 Pentru înscrierea proiectelor, va fi completată secţiunea Înscriere proiect.

2.3 Obiectivul financiar minim de strângere de fonduri pentru fiecare proiect înscris este de 3.000 de lei.

2.4 Înscrierea proiectului va fi validată numai după completarea şi trimiterea formularului de înscriere, proiectul devenind vizibil doar după validare.

2.5 Fiecare proiect validat va fi reprezentant în cadrul evenimentului Swimathon de înotători fundraiseri – individuali sau ştafetă/echipă. Aceştia se vor înscrie completând secţiunea Înscriere înotători.

2.6 Ştafetele vor fi alcătuite din maxim 6 înotători fundraiseri care se vor organiza ca echipă de înotători înainte de înscrierea online, obţinând şi acordul echipei de proiect. Organizatorul se va asigura că cele două părţi vor comunica în vederea stabilirii acestui acord.

2.7 Pentru fiecare proiect înscris la Swimathon, organizatorul pune la dispoziţie două culoare, din care unul obligatoriu va fi ocupat de către un înotător fundraiser individual şi celălalt culoar de echipă de înotători fundraiseri de maxim 6 persoane, sau un alt înotător individual.

2.8 Înotătorii fundraiseri şi echipele de înotători fundraiseri vor fi validaţi de către Fundaţia Comunitară Oradea. Înotătorii independeţi sau în ştafete au nevoie şi de acordul echipelor de proiect. Ulterior, profilul înotătorilor şi al ştafetelor vor deveni vizibile pe site la secțiunea Înotători.

2.9 La înscriere, au prioritate înotătorii fundraiseri propuşi de echipele de proiect, restul înotătorilor urmând să se înscrie în funcţie de locurile rămase disponibile, alocate în ordinea înscrierii.

2.10 Înotătorii fundraiseri independenţi de echipele de proiect au următoarele opţiuni de înscriere:

  • pot opta pentru unul dintre culoarele destinate înotătorilor individuali, alocate proiectelor, în limita locurilor disponibile;
  • pot forma o echipă pentru a înota în ştafetă, obţinând în prealabil acordul şi susţinerea echipelor de proiect;
  • pot contacta o ştafetă deja alcătuită, solicitând înscrierea în cadrul acesteia.

2.11 Fiecare înotător fundraiser va estima la înscriere numărul de lungimi de bazin pe care le va înota în cadrul evenimentului având la dispoziţie o oră de înot şi un culoar. În cazul ştafetei, estimarea se va face însumând numărul lungimilor aproximate, înotate de către membrii acesteia. După încheierea evenimentului, numărul de lungimi estimate vor fi echivalate cu numărul de lungimi reale înotate.

2.12 Înotătorii individuali fundraiseri, respectiv ştafetele de înotători fundraiseri înscrise în Swimathon vor putea fi susţinute completând formularul de la secțiunea Înscriere susţinător.

2.13 Susţinătorii vor putea sa completeze un anagajament de plată sau vor putea dona direct în contul fundaţiei, utilizând butonul “Donează” de pe platforma online. Donaţiile vor putea fi efectuate şi în timpul evenimentului, în baza unei chitanţe. Formularul “Înscriere susţinător” reprezintă un angajament de plată, plata efectivă putând fi realizată oricând după completarea formularului pana la data limită de 21.04.2018.

2.14 În angajament, susţinătorul poate opta pentru oferirea unei sume pentru fiecare lungime de bazin înotată (de ex. 1 leu x 30 lungimi, 2 lei x 30 lungimi), pe baza estimărilor completate în “Pagină înotător”, respectiv cu o sumă fixă, pentru întreaga evoluţie în eveniment (de ex. 100 lei, 200 lei etc.). În cazul ştafetelor, susţinerea va fi acordată întregii echipe, pe baza estimărilor însumate ale înotătorilor, respectiv se poate oferi o sumă fixă.

Plăţile vor fi realizate prin următoarele modalităţi:

  • Prin bancă. Date bancare Fundaţia Comunitară Oradea, CIF 31511820, cont bancar IBAN RO23INGB0000999903595123 deschis la ING Bank, Oradea, cu menţiunea pe OP “Contribuţie Swimathon pentru înotătorul / echipa / proiectul _____________________”
  • Plată în numerar la sediul Fundaţiei (str. Olteniei, nr. 67, Oradea, judeţul Bihor) sau în cadrul evenimentului, în ambele cazuri fiind emisă şi chitanţă.

La solicitarea susţinătorilor persoane juridice vom putea încheia un contract de sponsorizare.

2.15 Sumele prevăzute în angajamentele de plată vor fi achitate până la 21.04.2018.

2.16 Fundaţia Comunitară Oradea va centraliza angajamentele de plată şi va trimite echipelor de proiect informări periodice privind sumele achitate.

2.17 După eveniment, Fundaţia Comunitară Oradea va furniza o situaţie actualizată a sumelor achitate.

3. Regulamentul sportiv privind desfășurarea evenimentului Swimathon

3.1 Fiecare înotător individual, respectiv ştafetă va avea la dispoziţie culoarul de înot în cadrul evenimentului timp de 40 de minute, interval în care va parcurge cât mai multe lungimi de bazin.

3.2 Va fi contabilizată ca o lungime de bazin distanţa parcursă de un înotător de la un capăt la celălalt al culoarului de înot, pe un singur sens. Lungimile de bazin vor fi numărate în timpul evenimentului de către voluntarii Fundaţiei Comunitare Oradea.

3.3 Accesul înotătorilor participanţi în bazin va fi posibil numai după instructajul privind siguranţa înotătorilor, realizat de organizator, respectiv după completarea unui formular-declaraţie pe proprie răspundere.

3.4 În cazul echipelor de înotători, nu este permis înotul simultan a două sau mai multe persoane pe culoar. Schimbarea înotătorilor unei echipe se va face în stil ştafetă, doar după ce înotătorul parcurge minim o lungime de bazin.

3.5 Înotătorii pot alege stilul de start (din apă sau de pe bloc-start) şi de înot.

3.6 Înotătorii trebuie să poarte echipament corespunzător (costum de baie adecvat, cască de protecţie, ochelari).

3.7 Fiecare înotător va face dovada achitării contribuţiei comunitare de înscriere (în schimbul căreia va primi cel puţin casca de inot personalizată cu sigla Swimathon, medalie de participare si diploma de participare), în cazul în care aceasta NU a fost achitată on-line sau prin virament bancar.


Swimathon 2018
logo fundatia comunitara oradea

Newsletter

Fii la curent cu implicarea în comunitate

Numele și adresa ta de e-mail vor fi folosite numai pentru a-ți trimite informații despre activitățile noastre.